Så var jag med matblogg!

Det var inte så svårt som jag trodde, det där med att skaffa blogg. Eller, matblogg, för det är ju det den här bloggen ska handla om. Mat. Äta. Hunger. Aptit!

Det vore milt uttryckt att säga att jag gillar mat. Jag snarare älskar mat, är besatt av mat. Redan som liten fick mamma använda brösttratt eftersom jag var så ivrig med att få bröstmjölk, och på den vägen är det. När jag växt ifrån bröstmjölken stod jag alltid och tittade på när mamma lagade mat, tills jag var tolv och kände att observationerna var över. Det var dags för nytt styre, det var dags att störta regimen. Mer och mer tog jag över mark i köket tills det hela var mitt territorium. Idag är jag 18 år, och har stått för matlagningen i familjen sedan erövringen som tolvåring. Love it!

Jag tänker på mat ungefär alltid. Alltid. Att laga, äta, prata, läsa, titta, tänka, drömma mat är det bästa jag vet. I den här bloggen tänkte jag dela med mig av allt det där. Hoppas ni har lika stor aptit som jag!


Kommentarer
Postat av: sonja ekblom

GUUD THEA.....! VILKEN BRA BLOGG DU SKAPAD DEN VAR ENKEL O BRA UTAN KRUSIDULLER.....LÄCKERT FOTOGRAFERAT OCKSÅ ..KEEP GOING.....

2011-12-18 @ 11:07:01
Postat av: Goldie

Ja, kommer ihåg att mamma pumpade....

Goldie

2011-12-19 @ 20:01:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0