Sa någon fredagsmys?

Det där med tacofredag har aldrig riktigt varit min grej. Fisk däremot! För kvällen matades en hel firre med citron, lök, örter och smör snabbare än någon hinner säga "salsasås". En tjusig follieoutfit fick den på sig, innan det var skjuts in i ugnen på 200 grader i cirka 45 minuter (för en simmare med matchvikt på cirka 1 kg). Underbart gott, för att inte snacka om vilken doft som spred sig när den tjusiga folieoutfiten åkte av... Drömscenariot hade varit om jag nu kunnat skriva att jag varit nere hos min favoritfiskare i hamnen och fått den levererad, men tyvärr måste jag meddela att den fiskades direkt från ICAs frysdisk. Dessutom har jag ingen favoritfiskare i hamnen. Ingen hamn på nära avstånd heller för den delan. Men hey, jag lovar att det var gott i alla fall!

Firre innan ugn:
Firre innan ugn


Firre efter ugn (man kan nästan se hur gott det luktar!):



Inte behöver man krångla med tillbehören heller. Kokt potatis, hemmagjord örtsås och rikligt med grönsaker är rätta melodin:



Mums!



Ha en fortsatt trevlig fredagskväll!


Kommentarer
Postat av: ulla ljung



Himmelskt gott serdet ut att vara

Kramar o. lycka till med framtida inbjudningar hihi

2011-12-19 @ 18:50:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0