Pestobönor

Det här är en stående favorit här hemma (nåja, kanske inte av den bönskeptiska delen av min familj), och det står nästan alltid en skål redo i kylen. Receptet är så enkelt att man kanske inte ens kan kalla det "recept", och det tar ingen tid alls att röra ihop. Jag brukar ha pestobönorna till ungefär allting; kött, fisk, i sallader, som mellanmål med lite keso, ibland till och med på mackan. Prova vet jag!



Pestobönor
Skölj en tetra blandade bönor (jag gillar Zetas ekologiska bäst) och låt rinna av. Blanda sedan med en klick pesto, basilikablad, vitlöksflingor och de örtkryddor du känner för. Salt och peppar också såklart. Pricken över i:et blir en skvätt pressad citron och vit balsamvinäger.


Har ni några bra bön-tips? Vill gärna höra!

Kommentarer
Postat av: Rossanna

Gud vilken häftig blogg, följ mig på bloglovin så följer jag dig. Kram

2011-12-19 @ 12:53:18
URL: http://rossannas.blogg.se/
Postat av: Ullis

Oj vilket gott recept det låter som! Helt i min smak, måste provas. :)

2012-01-01 @ 21:18:56
URL: http://vegoinspira.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0