Äggvitewrap

God morgon! Till frukost idag blev det bland annat äggvitewrap med saffranssmak. Ni skeptiker där ute kanske rynkar på näsan, men det är faktiskt riktigt gott! Wrapen behöver man såklart inte smaksätta med saffran om man inte vill, jag tvingar ingen. Örtkryddor, en klick pesto, pepparkakskryddor, eller bara à naturel fungerar också utmärkt. Fyllningen är såklart inte heller skrivet i sten, idag tog jag turkisk yoghurt, sallad, tomat och kalkonskinka.



Äggvitewrap

Vispa två äggvitor till ett hårt skum, sådär så man kan vända bunken upp och ner ni vet. Blanda sedan ner 2 msk sojamjöl (annat mjöl går säkert också bra), och valfri smaksättning med en nypa salt. Bred ut smeten till en lagom tjock platta på bakplåtspapper och grädda i ugnen på 225 grader i cirka 5 minuter. Ta ut och låt vila några minuter. Lossa, fyll, ät!

Inspiration har jag fått från www.frukostera.blogg.se, men har ändrat om ganska mycket i receptet.

Ha en fin dag!


Kommentarer
Postat av: Madde

Vad hungrig jag blev efter att ha sett dina bilder!!

2011-12-20 @ 12:08:29
URL: http://maddenordin.blogg.se/
Postat av: Victoria

Gott det ser ut! :)

2011-12-20 @ 19:18:14
URL: http://frukostera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0